Syltar och saftar

Oj oj! De senaste dagarna har jag varit otroligt huslig. Jag vet inte vad som har farit i mig!
Kom hem från mamma och pappa med en hel pappkasse full med diverse trädgårdsbär. Såklart hade jag lovat att göra saft, sylt och sånt i utbyte mot att de plockade bären.
Jag började redan tidigare i sommar med att koka egen jordgubbssylt - har ni en aning om hur lätt det är att koka egen sylt? Om inte ska ni kolla in receptet nedan. Det står jordgubbssylt, men det funkar lika bra för alla bär!


Igår gjorde jag både Hallon och Björnbärssylt med samma recept som ovan och kokade saft av röda och svarta vinbär. Röd vinbärsgelé gjorde jag i söndags, den blev jättefin så nu får vi börja äta söndagsstek.

Undrar vad man ska safta eller sylta idag? Skulle vilja testa att göra något med nektariner eller aprikoser.

Ska definitivt testa att koka kräm någon dag också, hur gott och somrigt är inte det?